atikahnufail

"... baik dan solehah" sungguh petah bibir comel itu menyebutnya setiap kali ayat itu yang didengarinya. Itulah Annis Zulaikha Binti Abdul Hisham seindah namanya, baru berumur 3 tahun pada awal Oktober lepas dan merupakan salah seorang daripada anak saudara saya.

video ini sound quality agak low, oleh itu setting volume di laptop @ komputer anda sehabisnya.
-harap maklum-

Kata-kata merupakan doa dan doa kanak-kanak yang belum baligh lebih mustajab. Secara automatiknya Ikha juga sedang berdoa, walaupun Ikha mungkin belum mengerti makna perkataan 'solehah' itu.
Memang itulah salah satu harapan ibubapa untuk melihat anak mereka menjadi anak yang soleh atau solehah dan semestinya daripada kecil lagi mereka diasuh menjadi soleh dan solehah. InsyaALLAH, soleh dan solehah merupakan satu titik permulaan sebuah keluarga bahagia.

Saya dan adik saya baru minggu lepas bertandang ke rumah kakak saya di Kuantan. Kami berdua sempat bermain bermain bersama Ikha dan anda boleh saksikannya melalui gambar-gambar di bawah.

"Biarlah gambar berbicara"





Sebenarnya Ikha tidak memakai baju akibat kepanasan pada hari itu. Oleh itu, saya pun edit dengan mengambil mana-mana baju di 'butik saya'.
MyEm0.Com.
Perhatikan betul-betul.Nampak macam die pakai baju tak? Kalu nampak, anda sudah tertipu.


Sekarang baju lain pulak .Hepinye die.MyEm0.Com



"Nak Solat"

Ketika itu saya nak solat zohor dan saya ajak Ikha sekali untuk solat. Tiba-tiba dia berlari ke bilik ibunya dan datang semula kepada saya dengan memakai tudung sebab nak solat sekali.
So sweet... .MyEm0.Com mase tu.
Tudung pemberian adik saya (Ada) dan katanya itu tudung 'Mawi Ekin'. Terpengaruh jugak dia ni.
Di bawah ialah gambar aksi-aksi Ikha apabila memakai tudung 'Mawi Ekin'.



'Ya ALLAH jadikanlah Ikha anak yang solehah'. amin....MyEm0.Com
1 Response
  1. Anonymous Says:

    comelnye...
    Amin.. semoga Ikha menjadi yang solehah..


Post a Comment